Név: ARUMEX Hungary Kft
Székhely: 2161 Csomád, Levente utca 14 A
Levelezési cím: 2161 Csomád, Levente utca 14 A
Képviselő neve: Réz Attila
Cégjegyzékszám: 13 09 195833
Bejegyző Bíróság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 22711241-2-13
Közösségi adószám: HU22711241
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11740054 20114693 00000000
E-mail cím: 4x4berles@gmail.com
Telefonszám: 06202493596
Bérautóinkra vonatkozó egyéb általános szerződési feltételek ( ÁSZF) és információk 2021.01.01-től visszavonásig:
Tisztelt Bérlőink ,
Köszönjük megtisztelő érdeklődésüket. Engedjék meg, hogy röviden összefoglaljuk a bérlés általános szerződési feltételeit(ÁSZF )valamint a bérlés folyamatát és azt, hogy mire is kell figyelniük amennyiben terepjárót szeretnének bérelni.
Egy terepjáró bérlése és használata teljesen eltér egy közúton használt személyautó használatától, mivel teljesen eltérő a felhasználás módja. Rengeteg hibalehetőség, nagyobb esély a sérülésekre és sokszoros igénybevétel ami jellemzi a terepen használt autóink életét, ami a Bérlőink részéről is fokozott odafigyelést igényel annak érdekében hogy probléma mentesen tudjanak dolgozni az autóinkkal.
Szeretnénk megkönnyíteni és könnyen értelmezhetővé tenni a bérlési folyamatot, illetve azt hogy mire kell figyelni, ezért az információkat pontokba szedtük az ajánlatadástól a bérlésen át egészen a gépkocsi leadásáig.
Terepjárókat és munkaautókat az esetek nagy részében a munkatársaiknak, munkához bérelnek a cégek, így a bérléssel foglalkozó cégvezető vagy ügyintéző legtöbbször nem is találkozik az autóval vagy velünk, csak akkor ha valami porszem csúszik a gépezetbe. Pl. lerobban az autó, baleset történik, a munkatárs elüt egy vadat, vagy a bérlés végén megérkezik ez elszámolás a munkatársak által lestrapált autóról. Azért, hogy a bérlő megfelelő képet kaphasson mindenről a bérlési folyamatot átláthatóvá és egyszerűvé tettünk, mindent dokumentálva a bérlés során. Több hónapos vagy akár éves bérlés során gyakran változnak a munkatársak, előfordul, hogy nem emlékszik már senki arra mi és hogyan is történt egy éve. Közúti szabálysértés elkövetése során ki is vezette az autót, és kinek is vonják le a béréből a büntetési csekket.
A 4×4 Bérlés / Pickuprent segíti az Önök munkáját, biztosítjuk a bérlőink számára a leginkább megfelelő gépkocsit. Tisztelt Bérlőinket arra kérjük, hogy az itt leírtakat nézzék át és így teljesen tiszta képet kapnak arról mire is kell figyelniük a bérlés során, azért hogy mindkét fél elégedett legyen a létrejött bérléssel.
LEGFONTOSABB FOGALOM, MIRE IS JOGOSÍTJA FEL A BÉRLŐT A BÉRELT GÉPKOCSI KIBÉRLÉSE : A BÉRLŐ A BÉRELT TEREPJÁRÓT HASZNÁLHATJA KÖZŰTON,TEREPEN NEHÉZ KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT MUNKAVÉGZÉSRE SZÁLLÍTÁSRA STB. AZONBAN A NORMÁL FELHASZNÁLÁS NEM ÖSSZEKEVERENDŐ A GÉPKOCSI TÖNKRETÉTELÉVEL LEAMORTIZÁLÁSÁVAL. NEHEZÍTETT FELHASZNÁLÁS ESETÉN A FOKOZOTT TERHELÉSBŐL ADÓDÓ MEGNÖVEKEDETT IGÉNYBEVÉTEL ( TEREPHASZNÁLAT, 4X4 HASZNÁLATA, SÁR, VÍZ , HOMOK, POR, RÁZKÓDÁS,TÚLTERHELÉS …) SOKSZOROSÁRA NÖVELI A GÉPKOCSI MEGHIBÁSODÁSÁNAK ESÉLYÉT MÉG AKKOR IS HA A BÉRELT GÉPKOCSI TÖKÉLETES ÁLLAPOTBAN KERÜLT ÁTADÁSRA. BÉRBEADÓ AZ ÁTADÁSKORI ÁLLAPOTOT TEKINTI AZ ALAPÁLLAPOTNAK ÉS AZ AUTÓBAN KELETKEZETT SÉRÜLSÉEKET MEGHIBÁSODÁSOKAT AZ ÁTADÁSKORI ÁLLAPOTHOZ VISZONYÍTJA. A NEM RENDELTETÉSZSERŰ HASZNÁLATBÓL NEM SZÁNDÉKOSAN DE GONADATLANSÁGBOL VAGY ODA NEM FIGYELÉSBŐL, HOZZÁ NEM ÉRTÉSBŐL, ILLETVE A MEGNÖVEKEDETT IGÉNYBEVÉTELBŐL ADÓDÓAN KELETKEZŐ MINDEN KÁR A BÉRLŐT TERHELI.
BÉRLÉS ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓI:
NORMÁL FELHASZNÁLÁS : Ide tartozik a Pickup normál keretek között történő felhasználása, rendszeres ellenőrzés sármentesítés és az üzemeltetői feladatok elvégzése esetén. 1 fő állandó gépkocsivezető,gépkocsi használata normál közúton és alkalomszerűen terepen. 80 % közút aszfalt vagy alsórendű út , 20 % murvás földes út, enyhe és normál terep. Vontatás nem tartozik a normál felhasználás körébe!
NEHEZÍTETT FELHASZNÁLÁS, : Nem számít normál használatnak a gépkocsi üzemeltetése ,nehéz terepen, sárban , szántóföldön, nyomvájús utakon, köves sziklás gödrös területen,homokban, vízben, bányában, építkezésen és más nehezen megközelíthető területeken. Ezek azok a területek amelyek egy pickup számára is fokozott igénybevételt,valamint az alkatrészek drasztikus kopását tönkremenetelét , törését eredményezi.Amennyiben a gépkocsit több mint 20 %-ban terepen használják, munkavégzésre ( pl. területek felmérése, ellenőrzése, rendszeres járőrözés egy területen, terepen történő anyag vagy személyszállítás, üzemanyag szállítás, vontatás, elekadt másik jármű vontatása stb. ) Ide sorolandó a váltott gépkocsivezetőkkel történű munkavégzés, valamint Pickup tisztításának elmaradásból adódó meghibásodások és hibák. Minden 1 hónapot meghaladó , terephasználatra bérelt Pickup felhasználása nehezített felhasználás. Nehezített felhasználási körülmények között bekövetkező műszaki meghibásodások a Bérlő felelősségi körébe tartoznak.
Gépkocsikat kizárólag belföldre adunk bérbe, (ettől a szerződésben egyedi megállapodás szerint eltérhetünk)
· Minimális bérleti időtartam 3 nap.
· FIX időtartamú bérleti szerződések esetén ( 1 Hét, 1 Hónap, 3 hónap, 6 hónap, 12 hónap ) kedvezményes bérleti díjat biztosítunk, viszont a bérleti szerződés felmondására csak a teljes időtartamra szóló díj megfizetésével van lehetőség. Bérelt gépkocsi bérleti időszak vége előtt történő leadása esetén bérleti díjat NEM tudunk visszatéríteni !
· A bérelt gépkocsit harmadik fél részére tovább bérbe adni TILOS !
· Autóinkat használhatja terepen , viszont a terephasználatból adódó többletkockázat a bérlőt terheli ( részletek a terephasználat menüpontban. )
· Autóinkat tele tankkal és tisztán adjuk át.
· Terepjáróinkat kérheti plató dobozzal és doboz nélkül is. ( Amennyiben megoldható műszakilag )
· Kisebb sérülések, karcolások használatból adódóan találhatóak az autókon hiszen ezek többnyire munkára használt autók.
· Nincsenek rejtett költségek. Minden megtalálható a weboldalunkon és a bérleti szerződésben, valamint a bérleti feltételek között .
· Indokolatlanul semmilyen költséget nem számítunk fel, az autóinkat fényképpel, videóval dokumentálva adjuk át és vesszük vissza.
· Szükség esetén autóinkat kiszállítjuk előre egyeztetett ajánlat alapján.
· Autókat átvenni és leadni hétfőtől- péntekig 7.00-15.00-ig lehetséges a telephelyünkön, előre egyeztetett időpontban. Külön díj felszámolása ellenében akár hétvégén is.
· Bérelt autókat kizárólag a Bérlő illetve a Bérbeadó által meghatalmazott személyek vezethetik.
· 30 évnél fiatalabb személy nem lehet a gépkocsivezető.
· 2 évnél frissebb jogosítvánnyal rendelkező személy a bérelt gépkocsit nem vezetheti.
· Bérleti szerződést a Bérbeadó elektronikus úton küldi a Bérlő részére, illetve a gk. átvételekor személyesen is aláírható minden dokumentum.
(Fenti szabályok be nem tartásából illetve megszegéséből összes felelősség a Bérlőt terheli !)
0. Árajánlat kérése / árajánlat / szerződés megkötése
· A folyamat egy ajánlatkéréssel indul, Bérlői igények ismeretében írásban árajánlatot adunk
· Ajánlatunk érvényessége 1 nap, vagy az ajánlaton szereplő érvényességi dátum (eddig tartjuk rendelkezésre a kiajánlott gépkocsit)
· Amennyiben elfogadja ajánlatunkat azt írásban tudja megerősíteni, írásos megrendelés nélkül a kiajánlott gépkocsit nem tudjuk rendelkezésre tartani !
· A bérlési szándék megerősítése ( árajánlat és szerződés aláírása) után véglegesítjük a bérlést és elkészítjük a számlát
· Bérleti szerződést kizárólag online az INNONEST rendszeréből küldünk és kérünk, amelyet teljes értéküként fogad el mind a Bérlő mind pedig a Bérbeadó
1. BÉRLÉSHEZ SZÜKSÉGES ADATOK és IRATOK:
· Bérlő pontos neve , címe , adószáma, számlázási címe
· Bérléshez az adott kategóriára érvényes vezetői engedélyt kérünk mindenkitől aki a gépkocsit vezetni fogja.
· Cégek esetében : Aláírási címpéldány, Személyi Igazolvány, Lakcímkártya. Amennyiben nem az Ügyvezető vagy Cégvezető jár el, akkor az adott bérlésre szóló meghatalmazást kérnénk cégszerűen aláírva.
· Magánszemélyek esetén: Személyi igazolvány, Lakcímkártya, Adókártya
· Egyéni vállalkozók esetén : Személyi igazolvány, Lakcímkártya, Adószám,
Minden iratot megfelelően szkennelve kérnénk.
2/a Foglalási feltételek:
Bérelt gépkocsi foglalására és bérleti szerződés megkötésére kizárólag telefonon / emailben van lehetőség. Munkatársunk minden esetben ellenőrzi az adott autó elérhetőségét és kizárólag olyan gépkocsit ajánl fel írásos árajánlat formájában bérlő részére amely elérhető. Az ajánlat tartalmaz az összes bérléssel kapcsolatos információt . Az érvényesség az ajánlaton szerepel amely időn belül rendelkezésre tartjuk az autót a szerződés elfogadásáig vagy elutasításáig.
Ajánlat érvényességi idején túl nem áll módunkban a kiválasztott gépkocsit rendelkezésre tartani.
Szerződés a Bérlő részére elektronikus vagy papír alapon megküldött és aláírt szerződés aláírásával jön létre.
xxx Oldalunkon online foglalásra illetve online bankkártyás fizetésre nincs lehetőség xxx
2/b Számlázás / fizetés / deposit ( kaució )
– Számlát minden esetben a bérleti szerződésben szereplő Bérlő nevére tudjuk kiállítani, az adott bérleti időszakra előre.
2 /c Lemondási feltételek:
A Bérlő érvényes, változatlan formában visszaigazolt , mindkét fél állal aláírt bérleti szerződését vagy a 4x4berles.hu indítványára közös megegyezéssel módosított foglalását írásban az alábbi feltételek mellett mondhatja vissza:
A bérlés kezdeti dátuma előtti 14. napig a foglalás díjmentesen lemondható.
A bérlés időpontja előtt 14 – 02 nappal a bérlés összegének 50%-a fizetendő.
A bérlés időpontja előtt 48 – 00 óráig a bérlés összegének 100%-a fizetendő.
Amennyiben az adott élő és érvényes, visszaigazolt foglalásra más jelen dokumentumban meghatározottól eltérő lemondási határidő vonatkozik, arról emailben tájékoztatást küldünk.
A lemondási határidő számításakor minden esetben a foglalás visszaigazolásának megküldésekor megjelölt időpont ( árajánlat napja ) tekintendő határidőnek.
3. A GÉPKOCSI ÁTADÁSA:
· A gépkocsi átadása telephelyünkön történik. A Bérlő kérésre külső helyszínre történő kiszállítással , díjszabásunk szerinti díj ellenében.
· Átadáskor átadás/átvételi jegyzőkönyv készül amely tartalmazza a gépkocsi állapotát tartozékait és az átadás /átvétel körülményeit /időpontját. A gépkocsi műszaki állapota rögzítésre kerül, ahol a fő elemek állapotát rögzítjük ( motor, váltó, kuplung, kettőstömegű lendkerék, hajtáslánc, kerekek, gumik, szélvédő, fék, alváz, plató stb ). Bérlőnk lehetősége van minden tétel ellenőrzésére saját szervizunkben
· Átadás/átvételi jegyzőkönyv aláírásával a Bérlő elfogadja a bérleti szerződés feltételeit (függetlenül attól hogy az aláírás a bérleti szerződés megkötése előtt vagy után történik) valamint jelen ÁSZF feltételeit.
· A gépkocsit a Bérlő a telephelyünkről akkor tudja elvinni ha a bérleti díj és a kaució rendezésre került.
· Bérleti szerződést aláírni illetve a gépkocsi átadás/átvételit aláírni, valamint a gépkocsit átvenni csak az tudja aki a bérleti szerződésben mint Bérlő szerepel, vagy a Bérlő által írásos meghatalmazással rendelkezik a gépkocsi átvételére, szerződés aláírására.
· Átadáskor fénykép és videó készül a bérlendő autóról amely alapján történik a gépkocsi átadása, állapotának rögzítése.
· Gépkocsi átadásakor ismertetésre kerül a 4×4 hajtás működése illetve a megfelelő használata. Kérjük hogy fordítson fokozott figyelmet az elhangzott információkra, mivel a legtöbb műszaki probléma és baleset a 4×4 hajtás nem megfelelő használatából adódik. Amennyiben nem az átvevő személy fogja használni a gépkocsit kérjük továbbítsa az információkat a gépkocsit vezető részére. Kérdés esetén készséggel állunk rendelkezésére a hét minden napján telefonon.
4. ÜZEMELTETÉS:
· A terepjárók használata fokozott igénybevételt jelent és eltér a személyautóékétól, ezért nagyobb odafigyelést követel a Bérlőktől. Üzemeltetés során a nem megfelelő használatból eredő sérülésekért, meghibásodásokból eredő anyagi károkért a Bérlő tartozik felelősséggel.
· Hosszabb távú, több hetes, hónapos bérlés esetén a Bérbeadó elvégezheti a Bérlő által el nem végzett üzemeltetői feladatokat ( takarítás, javítás stb. ) a gépkocsi állapotmegőrzésének és a balesetveszély elhárításának érdekében, viszont ennek a költségeit áthárítja a Bérlőre az érvényes díjszabás szerint.
· A Bérlő által elvégzendő üzemeltetői feladatok: KRESZ szerinti napi ellenőrzés, guminyomás ellenőrzése , szélvédő ellenőrzése, motorolajszint és hűtővíz ellenőrzése, utastér takarítása, gépkocsi külső mosatása, terephasználat esetén alvázmosás hetente 1x., hűtő radiátor valamint intercooler tisztán tartása,kerekek sármentesítése. Minden rendellenességet, meghibásodást, sérülést kérnénk jelenteni a Bérbeadó felé!
· Terephasználat esetén fordítson kiemelt figyelmet az autó alvázának, kerekeinek tisztiíására, sármentesítés a felnik belsejéből, sár eltávolítása a féltengelyektől, a motorvédő lemezek mögül, kardán tengelyről. A lerakódott sár rezonanciát, féltengely gumiharangok szakadását, fékhatás romlást, kardántengely hibát okozhat, és balesetveszélyes !
· Hosszabb bérlés esetén a Bérbeadó adott időszakonként, de legalább havonta 1x ellenőrizheti a bérelt gépkocsikat. Állapotukat dokumentálhatja. Kérheti továbbá, hogy bizonyos időközönként a bérlő mutassa be telephelyén a gépkocsit egy műszaki ellenőrzésre.
· FONTOS ! : A gépkocsikat kizárólag az alábbi üzemanyagtöltő állomásokon lehet megtankolni: MOL, SHELL, OMV, LUKOIL. Kannából, tartályból vagy egyéb mobil töltőállomásból az autókat megtankolni szigorúan TILOS! Minden meghibásodás ami a nem megfelelő üzemanyagból adódik a Bérlő költsége.
· A/T terep gumiabroncs használata esetén a gépkocsik maximális megengedett sebessége 120 Km/h. Terepgumik használatakor csökken a használati komfort és megnövekszik a balesetveszély. FIGYELEM !! Megnövekedett féktáv és csúszásveszély A/T gumiabroncsok esetén ! M/T Gumiabroncsok esetén a megengedett maximális sebesség 100 Km /h
· A gépkocsik nem megfelelő használatából adódó károkért a Bérbeadó semmilyen módon nem tartozik felelősséggel.
· Az autók mindegyike GPS nyomkövetővel felszerelt. A Bérlő a GPS adatainak Bérbeadó általi felhasználáshoz a bérleti szerződés aláírásával hozzájárul.
· Bérlet időszak alatt a bérelt gépkocsit a Bérbeadó írásos beleegyezése nélkül átalakítani TILOS az alábbiak szerint: Plató doboz le vagy felszerelése mivel ennek nem megfelelő rögzítése rendkívül balesetveszélyes—-eltérő méretű vagy típus gumi felszerelése—- gps, kamera, méter számláló vagy egyéb berendezés fix csatlakoztatása a gépkocsi elektromos rendszeréhez —— gépkocsi világítási rendszerének módosítása , LED égő beszerelése nem CE jelőlésű világító eszköz használata—-öntapadó vagy mágneses matricák , feliratok felragasztása illetve felhelyezése Az esetleges átalakítások után az eredeti állapot visszaállításának költségei a Bérlőt terhelik.
· Bérlés során a gépkocsikban keletkezett meghibásodásokról és sérülésekről, takarítási és mosatási költségekről munkalap készül a munkavégzés dátumával, amely a Bérlő részére átadásra kerül a bérleti időszak végén és egyeztetés után kiszámlázásra kerül az aktuális díjszabás szerint. Bérlő külön írásos kérésére a bérleti időszak vége előtt is kérheti a munkalapok és költségek részletezését. Több gépkocsi együttes bérlése esetén a bérlés az összes gépkocsi leadásával zárul és a záró elszámolást az utolsó gépkocsi megérkezése után tudjuk elkészíteni. Ennek oka hogy, hosszabb akár 1 éves vagy hosszabb bérlet időszak esetén az autók cserélődhetnek számos javítás és sérülés adódhat amely akár meghaladhatják egy adott autóra befizette kaució összegét, más autók esetében pedig alacsonyabb lehet az összeg, így ezekben az esetekben összes befizetett kaució összevonásra kerül
5. MEGHIBÁSODÁSOK:
· Meghibásodás esetén a bérbeadó 72 órán belül vállalja, hogy a meghibásodott gépkocsi javítását/elszállítását megkezdi.(kizárólag abban az esetben amennyiben a meghibásodás a Bérbeadó hibájából következett be ) egyéb esetekben egyeztetés szükséges.
· Szükség esetén a Bérlő 30.000 Ft-ig egyeztetés nélkül, ezen összeg felett a Bérbeadóval történt egyeztetés után javíttathatja a gépkocsit.
· CSEREAUTÓ: Csereautót ingyenesen csak abban az esetben biztosít a Bérbeadó amennyiben a meghibásodás a Bérbeadó hibájából történt. Minden egyéb esetben a csereautó igényt a Bérlőnek jeleznie kell a Bérbeadó felé. A Bérbeadó a szabad készlet erejéig az aktuális díjszabásnak megfelelően számítja fel a csereautó bérleti díját, illetve a meghibásodott gépkocsi elszállítását/kiszállítását.
· Terepváltó nem megfelelő használatából adódó meghibásodások megtérítése a Bérlő feladata. *Lásd. terepváltó használata 7-es pont
· Akkumulátor lemerülése esetén, másik autóról történő „bikázás” esetén max 10mp-ig üzemelhet az önindító.
· Teherszállítás esetén a maximálisan megengedett suly 700 kg egységesen az összes pickup esetében. 1m3-es vizes tartály szállításakor a tartály feltöltése maximálisan 2/3-ig lehetséges. A plató ajtó vagy a plató túlterheléséből keletkező károkat ( laprugó törés,alváz törés, plató ajtó leszakadás, elhajlás stb. )a Bérlő köteles megtéríteni.
· Terepen, nehezen megközelíthető helyen ,erdőben , szántóföldön, sárban meghibásodott autó mentési, szállítási, valamint takarítási és tankolási költsége a Bérlőt terheli, függetlenül attól, hogy a meghibásodás milyen okból következett be !
6. OFF ROAD / TEREPHASZNÁLAT:
· OFF ROAD és terephasználat estén az alvázmosást automatikusan felszámítjuk, mivel az autók sármentesítése egy normál benzinkút mosóban a Bérlő által nem kivitelezhető megfelelően!
· Terephasználat/ használat során keletkezett sérülések, meghibásodások ( minden ami nem a normál kopásból ,elhasználódásból adódik) a bérlő költségei az alábbiak szerint:
Fenti hibák elhárítása a károsodás mértékétől függően, tisztítással, javítással, bontott vagy új alkatrész beépítésével lehetséges. Minden esetben az átadáskori működőképes állapot tekintendő a kiindulási állapotnak és az alkatrészek kopását, törését, meghibásodását ehhez kell viszonyítani.
A bérelt autókban keletkezett sérüléseket, hibákat munkalap alapján javítjuk / vagy javíttatjuk Bérlőinkel egyeztetve.
7. TEREPVÁLTÓ HASZNÁLATA
· A legtöbb problémát a terepváltó nem megfelelő használata okozhatja, ezért a terepváltót csak terepen, hóban sárban lehet használni !
· Közúton, aszfalton, szilárd útburkolaton a terepváltó 4H vagy 4L fokozatba kapcsolása szigorúan TILOS és BALESETVESZÉLYES !!!
· Nehéz terepen lassú mentben 0-10 km/h, sárban történő elakadáskor, terepen vontatáskor, hegy vagy lejtmenetben alacsony sebességneél használja a 4L felező fokozatot hogy elkerülje a kuplungszerkezet károsodását !
Ford Ranger , Mazda BT 50 , 2010-ig
– A PICKUP alap esetben a hátsó kereket hajtja-
– 2H-4H-ba kapcsolás ( kis váltókar ) kizárólag álló helyzetben történhet, műszerfalon zöld négykerék ikon és Sárga RFW LOCK felirat jelenik meg, így a váltó bekapcsolja az első kerekeket a hajtásba. 0-25 km/h közott mozgás közben, terepen lehetséges a 4H-ból 2H-ba történő váltás és vissza ameddig az RFW LOCK lámpa világit a műszerfalon. Amennyiben már nem kívánja az autót 4×4-ben használni tegye a váltót 4H-ból 2H-ba és nyomja meg a kormyányoszlop bal oldalán lévő RFW LOCK gombot. Így az autó ismét a hátsó kerekeket hajtja. Ismételten 4×4-be csak akkor teheti a váltót ha az autó kerekei állnak.
TOYOTA HILUX 2010-től, Navara D40 2007-től
– A PICKUP alap esetben a hátsó kereket hajtja-
– 2H-4H-ba kapcsolás ( kis váltókar, vagy műszerfal kapcsoló ) 0-80 km/h között történhet, műszerfalon zöld négykerék ikon jelenik meg, így a váltó bekapcsolja az első kerekeket a hajtásba. 0-80 km/h közott mozgás közben, terepen lehetséges a 4H-ból 2H-ba történő váltás és vissza. Amennyiben már nem kívánja az autót 4×4-ben használni, tegye a váltót 4H-ból 2H-ba, így az autó ismét a hátsó kerekeket hajtja. Ismételten 4×4-be csak akkor teheti a váltót ha az autó lassabban halad mint 80 km/h.
Land Rover Discovery, BMW x5, Mercedes ML
Automatikus összkerékhajtás speciális beállítássi lehetőségekkel, egyes típusoknál légrugóval és futómű állítással kombinálva. Minden esetben kérjke munkatársunk segítségét a gépkocsi átvételekor.
8. VONTATÁS:
· Utánfutót, trailert, lószállítót vontatni csak abban az estben lehetséges amennyiben a Bérlő azt előre jelezte a Bérbeadónak.
· Minden esetben figyeljen a forgalmi engedélyben szereplő vontatási adatokra. Megengedettől eltérő tömegű szerelvény vontatása károsíthatja a vontató gépkocsit és balesetveszélyes!
· Vontatás esetén maximális sebesség 90 km /h!
· TILOS a bérelt gépkocsit más munkagép vagy gépkocsi vontatására használni!
· Vontatás esetén a vontató gépkocsi autópálya matricája nem érvényes a vontatmányra !
9. BALESET / SÉRÜLÉSEK:
· A terepjáró gépkocsikban keletkezett károkért minden esetben a Bérlő felel, mivel ezek a gépkocsik nem rendelkeznek CASCO biztosítással. Amennyiben a bérelni kívánt gépkocsi rendelkezik CASCO biztosítással az külön jelezzük a szerződésben.
· Baleset esetén kötelező a rendőri intézkedés kérése!
· Kérjük, hogy lehetőség szerint a Bérlő minden esetben készítsen képeket mobiltelefonnal a baleset részleteiről, a későbbi vitás esetek elkerülése végett.
· Kérjük a Bérbeadó azonnali értesítését telefonon, a 06-20-249-3596 telefonszámon!
· E kárbejelentő kitöltése mobiltelefonon történik Android es IOS esetében. Kérjük, hogy minden esetben ezt használja!
· A gépkocsi kötelező biztosítási szerződését a forgalmiban találja.
· Kérjük, hogy minden esetben a gépkocsi forgalmi engedélyében szereplő tulajdonos/üzembentartó adataival töltse ki a kárbejelentőt. Gépkocsivezetőnek a saját adatait írja be a Bérlő.
· Minden olyan esetben amikor a kötelező biztosítás nem fizet a Bérlőnek felróható okok miatt, akkor a teljes anyagi felelősség a bérlőt terheli.(ittas állapot, gyorshajtás, szabálysértés, bűncselekmény stb.)
· Baleset esetén a kaució visszatartásra kerül a káresemény lezárásáig.
· Amennyiben a bérlő gondatlanságból másnak balesetet okoz, a Bérbeadó felelősségbiztosításának terhére a kaucióból egyszeri 100.000 Ft kerül levonásra, a keletkezett károk megtérítésén felül !
· CASCO-val rendelkező gépkocsi esetén az adott gépkocsira érvényes önrész és biztosítási feltételek érvényesek.
10. GÉPKOCSIK VISSZAVÉTELE
· Gépkocsi visszavétele telephelyünkön történik.
· Kérésre külső helyszínen, díjszabásunk szerinti díj ellenében.
· Gépkocsi leadása telephelyünkön nyitvatartási időben H-P 7-15.00-ig lehetséges. Amennyiben a Bérlő az autót a Bérbeadó személyes átvétele nélkül adja le ( pl. a telephelyen hagyja, vagy külső helyszínen hagyja ) akkor elfogadja, hogy a leadáskori állapot alapján a Bérbeadó elkészítse a bérlés lezárásáról az átadás/átvételi jegyzőkönyvet és az esetleges sérülésekről, hiányosságokról munkalapot /elszámolást készítsen és azt az aktuális díjszabásnak megfelelően a Bérlő részére kiszámlázza azt.
· Bérleti szerződést lezárni illetve gépkocsi átadás/átvételit aláírni, valamint a gépkocsit leadni az tudja aki a bérleti szerződésben mint Bérlő szerepel, vagy a Bérlő által írásos meghatalmazással rendelkezik a gépkocsi leadására.
· Leadáskor fénykép és video készül az autóról ez alapján történik a gépkocsi visszavétele és az esetleges költségek elszámolása.
Köszönjük hogy végig olvasta!
Üdvözlettel a 4×4 bérlés csapata